Merhaba,
İlk uygulamamız olan Teknik Servis Arıza Kayıt Formu Programını adım adım gerçekleştireceğiz.
Bu programın kendisini de paylaşacağım. Basit bir CRM programı tasarlayacağız. Bunun için yüksek miktarlarda ücret ödeyerek yazılım satın almanız gerek olmayacaktır.
Sağlayacağı faydalar:
Küçük ölçekli basit hizmet işi ya da teknik servis işi ile uğraşan bir firmamız var. Bu firma her türlü tamirci olabilir. Gelen müşteri arızalı cihazını onarılmak üzere bıraktığında karşılığında bir belge ister. Bu belge ile kendini güvende hisseder. Bu belge aynı zamanda gerek tamirci gerekse müşteri arasındaki anlaşmadır. Şikayet, arıza, cihazın durumu iletişim bilgileri gibi bilgilerle verilecek hizmetin en iyi şekilde yapılması sağlanır. Ayrıca müşteri aynı cihazı daha önce getirmiş olabilir ve ya daha sonra da aynı ya da farklı bir arıza nedeniyle getirecek olabilir. Tüm bunların takibi ve kontrolü firma için müşterinin gözünde oldukça olumlu bir izlenim bırakır. Tüm bu faydaları hiç bir maliyet ödemeden elde edebilirsiniz.
Neler Gerekli?
Öncelikle bir bilgisayar, bu bilgisayara bağlı çalışan bir yazıcı, bilgisayarda kurulu Excel programı. Excel'de birlikte yapacağımız Teknik Servis Arıza Kayıt Programı.
Başlangıç:
Öncelikle Excel'in bazı özelliklerinden bahsedeceğim.
Çalışma Kitabı: Tüm işlemlerin yürütüldüğü başlangıçta 3 sayfa ile açılan ve ihtiyaca göre belirli bir adete göre sayfa sayısı arttırılabilen ortam. Her sayfada satır ve sütunlarla belirtilen hücreler vardır. Bu hücrelere veri, formül veya kod yazılabilir. Excel'in temel bilgilerine sahip olduğunuzu farz ediyorum.
Visual Basic Editör: Programın yazılabildiği yani kodların girilebildiği ortam. Tüm otomatik düzenlemelerin yapılabildiği ortam.
Macro : Bazı kodların otomatik olarak çalışabilmesi için kullanılan özellik.
Fonksiyon: Formüllerin yazılabilmesi için kullanılan özellik.
İlk uygulamamız olan Teknik Servis Arıza Kayıt Formu Programını adım adım gerçekleştireceğiz.
Bu programın kendisini de paylaşacağım. Basit bir CRM programı tasarlayacağız. Bunun için yüksek miktarlarda ücret ödeyerek yazılım satın almanız gerek olmayacaktır.
Sağlayacağı faydalar:
Küçük ölçekli basit hizmet işi ya da teknik servis işi ile uğraşan bir firmamız var. Bu firma her türlü tamirci olabilir. Gelen müşteri arızalı cihazını onarılmak üzere bıraktığında karşılığında bir belge ister. Bu belge ile kendini güvende hisseder. Bu belge aynı zamanda gerek tamirci gerekse müşteri arasındaki anlaşmadır. Şikayet, arıza, cihazın durumu iletişim bilgileri gibi bilgilerle verilecek hizmetin en iyi şekilde yapılması sağlanır. Ayrıca müşteri aynı cihazı daha önce getirmiş olabilir ve ya daha sonra da aynı ya da farklı bir arıza nedeniyle getirecek olabilir. Tüm bunların takibi ve kontrolü firma için müşterinin gözünde oldukça olumlu bir izlenim bırakır. Tüm bu faydaları hiç bir maliyet ödemeden elde edebilirsiniz.
Neler Gerekli?
Öncelikle bir bilgisayar, bu bilgisayara bağlı çalışan bir yazıcı, bilgisayarda kurulu Excel programı. Excel'de birlikte yapacağımız Teknik Servis Arıza Kayıt Programı.

Öncelikle Excel'in bazı özelliklerinden bahsedeceğim.
Çalışma Kitabı: Tüm işlemlerin yürütüldüğü başlangıçta 3 sayfa ile açılan ve ihtiyaca göre belirli bir adete göre sayfa sayısı arttırılabilen ortam. Her sayfada satır ve sütunlarla belirtilen hücreler vardır. Bu hücrelere veri, formül veya kod yazılabilir. Excel'in temel bilgilerine sahip olduğunuzu farz ediyorum.
Visual Basic Editör: Programın yazılabildiği yani kodların girilebildiği ortam. Tüm otomatik düzenlemelerin yapılabildiği ortam.
Macro : Bazı kodların otomatik olarak çalışabilmesi için kullanılan özellik.
Fonksiyon: Formüllerin yazılabilmesi için kullanılan özellik.
Yorumlar
Yorum Gönder