Merhaba,
Konunun başlığı ilk etapta çok komik gelebilir. Aslında göründüğü gibi değil işin aslı. Herhangi bir bayiye gidildiğinde çoğumuz kullandığı konuşma paketine göre bildiği tutar kadar hattına TL yükletmek ister. Bayi istenilen tutarı sorgulamadan yüklerse hattına talep edilen TL gider.
Bu aşamada telefonumuza gelen mesaja bakarız. Evet çok güzel talep ettiğimiz TL miktarı hattımıza geldiğini görürüz. Burada bazı farklı işlemlerden bahsetmiyorum...
İkinci aşamada paketimizin yenilendiğini belirten ikinci mesajı bekleriz. Fakat paket yenileme mesajı bir türlü gelmez. Eğer hiç bir şey yapmaz, normal konuşma, internet veya sms işlemlerimize devam edersek yüklediğimiz TL miktarı çok kısa bir süre içinde heba olur gider. Basit bir örnek verecek olursak normal bir ses paketi, her yöne 500dk 25 TL ise eğer paket yenilenmezse görüşme ücreti dakikası 0,46 TL'den en fazla 55 dk. görüşebilirsiniz. 500 dk yerine 55 dk. görüşürsünüz.
Üç operatör için kullanılan paketi öğrenme ve kalan miktarı öğrenme işlemleri şöyledir :
Konunun başlığı ilk etapta çok komik gelebilir. Aslında göründüğü gibi değil işin aslı. Herhangi bir bayiye gidildiğinde çoğumuz kullandığı konuşma paketine göre bildiği tutar kadar hattına TL yükletmek ister. Bayi istenilen tutarı sorgulamadan yüklerse hattına talep edilen TL gider.
Bu aşamada telefonumuza gelen mesaja bakarız. Evet çok güzel talep ettiğimiz TL miktarı hattımıza geldiğini görürüz. Burada bazı farklı işlemlerden bahsetmiyorum...
İkinci aşamada paketimizin yenilendiğini belirten ikinci mesajı bekleriz. Fakat paket yenileme mesajı bir türlü gelmez. Eğer hiç bir şey yapmaz, normal konuşma, internet veya sms işlemlerimize devam edersek yüklediğimiz TL miktarı çok kısa bir süre içinde heba olur gider. Basit bir örnek verecek olursak normal bir ses paketi, her yöne 500dk 25 TL ise eğer paket yenilenmezse görüşme ücreti dakikası 0,46 TL'den en fazla 55 dk. görüşebilirsiniz. 500 dk yerine 55 dk. görüşürsünüz.
Nasıl yapmalıyız?
Öncelikle kullandığımız görüşme, internet, SMS paketini tam olarak bilmeliyiz. Zaman zaman da kalan miktarı kontrol etmeliyiz. Bu işlemlerle ilgili her operatör için ücretsiz servisler vardır. Yada internet ortamında online işlemlere girip hattınızla ilgili tüm bilgilere ulaşabilirsiniz.Üç operatör için kullanılan paketi öğrenme ve kalan miktarı öğrenme işlemleri şöyledir :
- Turkcell: Kullandığınız paketi öğrenmek için DURUMUM yazıp 2222 ye ücretsiz mesaj atabilirsiniz. Kalan miktarı öğrenmek için KALAN yazıp 2222 ye ücretsiz mesaj gönderebilir ya da telefonunuzda arama ekranında *100# yi tuşlayarak öğrenebilirsiniz.
- Vodafone: Kullandığınız paketle ilgili tüm bilgiyi öğrenmek için OZET yazıp 7000 e mesaj gönderebilirsiniz.
- Avea:Faturasız hattınızın tarifesini Avea Online İşlem merkezinden, Avea Müşteri hizmetlerinden(444 1 500) veya 9333'ü hettınızdan arayarak veya Avea Müşteri Hizmetleri'ne hattınız ile 500, sabit yada diğer operatörlerden (444 1 500) e ulaşarak öğrenebilirsiniz.
Mesele aslında mevcut tarifemizi bilmediğimiz değil. Genelde herkes zaten mevcut tarifesini bilir. SES, INTERNET, SMS bunlarla ilgili belirli miktarlarda karma veya tek tek paketler operatörlere göre değişiklik gösterir. Bu paketlerin otomatik olarak yenilenebilmesi için hesabınızda yeterli bakiyenin bulunması gerekir. Her operatörün TL bakiye öğrenme servis aynıdır.
TL bakiye öğrenme servisi : *123#
Bakiyenizi öğrenmek için yukarıdaki servis numarasını tuşlayıp arama tuşuna bastınız. Gelen mesaj daki miktar bazen eksi (-4, -6 TL gibi ) TL tutarları olabilir. Bunun nedeni devlete ödene yaklaşık 1,45 TL tutarındaki vergidir. Bunlar birikir ve sürpriz eksi bakiyeler ortaya çıkabilir.
Eğer bu eksi bakiyeyi gözardı ederseniz ve sadece paketinizin yenilenmesi için belirtilen tutarı hattınıza yüklerseniz paketiniz yenilenmeden önce ilk olarak eksi bakiyeniz çekilir. Kalan miktarda paketinizin yenilenmesi için yeterli olmayacaktır. Bu nedenle otomatik paket yenilemelerinde kalan eksi bakiyeleri eklemeyi unutmayın.
Saygılar,
Yorumlar
Yorum Gönder