Ana içeriğe atla

Çocuk Yetiştirme Sanatı

Bazı  anne ve babalar  vardır, çocuklarını sürekli şikayet edip dururlar.Çocukları okulda başarısız olduğunda, büyüyüp istedikleri yere gelemediğinde, istedikleri şartlarda yaşayamadıklarında hatayı kendilerinde aramazlar.Üstelik çocuklarını çok iyi büyüttüklerini böbürlenerek anlatırlar çevrelerine. Onlara göre bir çocuğa iyi bakmanın en önemli kriterleri; çocuğun fiziksel tüm ihtiyaçlarını karşılamak,dış etkilerden korumak,hasta olmamasını sağlamak, her istediğini yapmaktan geçer çünkü.
Çocuğunun  çok pasif olduğundan,hep arkadaşlarının etkisi altında kaldığından yakınır mesela bir anne.Düşünmez ki o çocuğa evde hiç konuşma hakkı vermemiştir.Bir söz söyleyecek olsa çocuğuna sen anlamazsın, sen sus diyerek konuşmasına bile müsaade etmemiştir.Çocuk kendini, fikrini  ifade edemez hiç bir zaman.Sindirilmiştir.Böyle bir çocuğun okulda arkadaşlarının arasında,ya da büyüdüğünde girdiği ortamlarda kendine güvenen girişimci bir ruha sahip olması mümkün mü?
Çocuğunun sorumsuzluğundan şikayet eden ebeveynler aslında sorunun kendilerinde olduğunu düşünmezler.Çocuğuna küçüklüğünden beri hiç bir sorumluluk vermez, eline attığı her işte sen beceremezsin, eline yüzüne bılaştırırsın vb. tutumlar sergilerlerse o çocuğun sorumluluk sahibi olmasını da bekleyemezsiniz.

Bir de çocuklarını sözüm ona terbiye etmek için sürekli döven ya da aşağılayan, olmadık hakaretler eden anne ve babalar var.Onlara ne demeli!Üstelik çocuklarının ilerde sözü dinlenir,lider ruhlu bir insan olmasını beklerler.

Başarılı olmasını istediğimiz çocuğumuza yetenekleri doğrultusunda inanmalı ve yüreklendirmeliyiz.Bizlerin kendilerine inandığını hisseden çocuklarımız emin olun bizi utandırmayacaklardır.Hatta bu konu ile ilgili yapılan bir çalışma var.Bir grup öğretmene girdikleri sınıfta  bazı öğrencilerin üstün yetenekli olduğu söylenmiş.Ve bu çocukların gelişebilmeleri için zorlamaları talimatını vermişler. Ve araştırma sonucuna göre, bu öğrenciler sınıfın en başarılı öğrencileri olmuş.Araştırmayı önemli kılan taraf ise aslında o çocukların yüksek bir zeka düzeyine sahip olmayışı tam tersine bazılarının zayıf öğrenci olmalarıymış.Başarıyı getiren sebepse o çocukların üstünlüklerinden emin olma duygusundan başka bir şey değil.

Onlar bizim aynalarımız.Yapmasını istediğimiz şeyleri davranışlarımızla örnek olarak yaptırmalıyız. Kitap oku,televizyon seyretme,sigara içme demekle olmuyor.Önce kendimize bir bakıp çeki düzen vermeliyiz. Saygı duymanın ne olduğunu biz onlara saygı duyduğumuzda anlayabilirler. Sevgi dolu bir insan olması için sevgi dolu bir ortamda büyütmeliyiz onları.
Çocuk yetiştirmek gerçekten bir sanat.Küçükken onları doğru şekilde yetiştirirsek ilerde hayal kırıklığına uğramayız.Yani sözün kısası Ne Ekersek Onu Biçeriz...

Sevgiyle Kalın
Helen

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Excel İle Depo Sayim Programi Yapmak

Merhaba, Bir çok firma kullandıkları sistemde yer alan stok listesiyle, gerçek durumu kontrol etmek için sayım yapar. Sayım firmaların en çok zaman kaybettikleri ve verimliliğin dibe vurduğu bir iştir. Sayım işlem hem çok zaman almakla birlikte çalışan kişilerin dikkatsizlikleri ya da art niyetli olmalarından kaynaklanan bir çok hatalı sonuçlar verir.

Excel ile Teknik Servis Arıza Kayıt Formu - Visual Basic

Arkadaşlar Merhaba, Bu bölümde Excel'de Visual Basic Editör ortamında Teknik Servis Arıza Kayıt Formunun hazırlanmasını göreceğiz. Hazırladığımız formu bir önceki derste oluşturduğumuz macro ya ekleyeceğiz.  İlk olara Developer Tabında "Visual Basic" Butonuna basarak Editörü açabiliriz. Editör ortamı aşağıdaki ekranda görüldüğü gibidir. 

Excel ile DEPO SAYIM Kontrol Programi Yapmak

Merhaba, Programımızın en önemli kısmına gelmiş bulunmaktayız. Fiziki sayım konumuzda sayım işlemlerini 4 aşamaya ayırmıştık ve ilk iki adımını anlatmıştık. Sayım İşlemi  3.Adım Elimizde iki adet kontrol edilmesi gereken iki liste var. Bunları birbiriyle karşılaştırıp karşılıklı olarak yani iki yönlü olarak iki listede VAR veya YOK şeklinde sonuç üretecek bir program yazacağız. Daha sonra bu programımız vasıtasıyla elde ettiğimiz sonucu liste haline getireceğiz.